Ako znížiť aerodynamický hluk v aute?

S problémom nadmernej hlučnosti vo svojich vozidlách sa na nás obracia stále viac zákazníkov. Nejde pritom len o celkovo zlú izoláciu z výroby, ktorú potláčame kompletným odhlučnením auta. Pri mnohých modeloch, a možno trochu prekvapivo aj pri tých novších, je veľký problém hluk od okien. Práve preto sme sa rozhodli na tento problém zamerať a vďaka novým technológiám sa nám podarilo výrazne potlačiť aj tento typ hluku.

Ako prvý krok určite odporúčame poriadne odhlučniť dvere, a to v troch alebo pre lepší efekt v štyroch vrstvách. Ak použijeme tú najúčinnejšiu metódu počítajúcu so štyrmi vrstvami, práce budú prebiehať s využitím nasledujúcich materiálov a v nasledujúcom poradí. 

Odhlučnenie dverí

Po rozobratí dverí sa zameriame na vonkajší plech, kde ako prvú vrstvu použijeme antivibračný materiál StP Black Gold s hrúbkou 2,3 mm. Ten zamedzuje vlneniu plechu, a teda tlmí jeho rezonancie.

dvere_antivibracni_material

Ako druhú vrstvu na už aplikovaný materiál po odmastení aplikujeme protihlukový sendvičový materiál CTK Multimat PRO s hrúbkou 5,5 mm, ktorý slúži ako bariéra zamedzujúca prieniku hluku zvonka a nesaje vodu, preto nehrozí pleseň vo dverách.

dvere_protihlukovy_material

Tretiu vrstvu, a to antivibračný materiál StP Black Silver s hrúbkou 1,8-2,0 mm aplikujeme na vnútorný plech vozidla za účelom spevnenia dverí a súčasne ich uzamknutia, vďaka čomu budú poskytovať aj lepšie akustické vlastnosti pri počúvaní hudby.

Posledná vrstva sa aplikuje na samotný tapacírung dverí. Ide o akustickú penu StP Biplast 10 s hrúbkou 10 mm, ktorá vytvorí akustickú stenu na zamedzenie prieniku hluku zvonka. Táto stena v praxi zachytáva rámus, ktorému sa podarilo prejsť predchádzajúcimi tromi vrstvami.

dvere_vnitrni_antivibracni_a_akustika

Redukcia aerodynamického hluku

Ďalší krok spočíva v redukcii samotného aerodynamického hluku. Tú robíme pomocou nových tesniacich gúm, ktoré aplikujeme do originálnej tesniacej gumy, ktorá je vo vozidle už z výroby a v ktorej je kopa miesta. Ide o 6 mm alebo 8 mm gumu od značky StP, ktorá vďaka svojej hrúbke vymedzí vzduchovú bublinu v tesnení a pri zatváraní dverí sa tým vytvorí o dosť menšia medzera. Na zdokonalenie ako druhý krok môžeme spoje dverí s karosériou utesniť ďalšou tesniacou gumou, ale v tomto prípade už ide o nalepovaciu päťkomorovú gumu, ktorá sa aplikuje na samotnú karosériu auta po obvode dverí hneď pri originálnom tesnení. Aplikáciou tejto gumy významne obmedzíme prúdenie vzduchu cez dvere vo vyšších rýchlostiach, ktoré generuje nepríjemné „fučanie“ za jazdy.

seal_cord_08

Zvyšky tesniacich gúm po montáží nie sú vidieť.

Vďaka týmto technológiám už vo vozidle nebudete cítiť prefukovanie a zbavíte sa nepríjemného svišťania od okien za jazdy po diaľnici vo vyšších rýchlostiach. POZOR! Aplikácia tesniacich gúm do originálneho tesnenia nie je možná pri všetkých značkách a modeloch áut!

seal_dvere_1

Ak si nie ste istí tým, že montáž zvládnete sami, môžete sa obrátiť na našich odborníkov telefonicky na +421 903 116 053 alebo napísať na info@2din.sk, kde si dohodnete termín odhlučnenia dverí a redukcie aerodynamického hluku vo vašom vozidle.